Предыдущая :: Следующая тема |
Автор |
Сообщение |
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№17826Добавлено: Вс 25 Июн 06, 11:37 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Замечательная фактографическая статья интересно что ответит папа Умы Турман.
Лично для меня есть несколько странных моментов:
Шамарпа пишет: Why? Because when you recognize the reincarnation of a Lama, the past Lama's spirit had to come from Nirvana or the Bardo to a new human form. At that point, the appropriate spiritual teachers recognize it. And when one is such a spiritual leader, that Lama is recognized either by seeing it directly from one's supernatural mind, or via the prediction of one's personal yidams (white or green Tara, for example, or Dharma protectors). Когда узнаётся лама, прошлый дух ламы должен прийти из нирваны или бардо в новое человеческое тело. В этот момент подходящие духовные учителя его узнают. Это происходит когда узнается лама? Что это вообще значит? Само определение Шамарпой Кармапы притягиает дух прошлого Кармапы в новое тело чтоли?
Шамарпа пишет: There exists no tradition of asking for proof of such types of recognition. This is because the process is beyond what people can perceive with their normal senses. So I myself, being a Shamarpa, I am the proof of the authority to recognize Karmapa according to the traditions of the Karma Kagyu lineage. If I had produced a letter which I claimed was written by the 16th Karmapa, then my letter would have been examined by the 16th Karmapa's own administrators if they had any doubts. They have the right to evaluate the authenticity of such a letter if there are any doubts. Additionally, if my personal prediction contradicted a letter which they deemed to authentic, they would have the right to veto my recognition of the Karmapa. That power to veto would depend on the Karmapa's administration proving publicly that the letter is authentic and that it contradicts my prediction. Then the final decision would depend on where the more convincing proof lies. Первое выделенное предложение: Не существует традиции спрашивания доказательства для узнаваний такого типа. Последнее предложение: Поэтому окончательное решение будет зависеть от более убедительного доказательства. Что это вообще значит? Что подумает професор Турман? Дальше. Я сам, являясь Шамарпой, являюсь доказательством полномочий узнавать Кармапу в соответствии с традицией линии Карма Кагью. Ок, доказательством полномочий, а не верности определения. Ну так а Тай Ситупа доказательсво полномочий Тай Ситупы. Ха? |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29429Добавлено: Сб 10 Фев 07, 20:51 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Кстати интересный сайт этот http://www.karmapa-issue.org/
Вот любителям Тибетской истории:
http://www.karmapa-issue.org/arguments.htm
Цитата: The conflict started as early as the fifteenth century, at the time of the Seventh Karmapa and Fourth Shamarpa. This coincided with a period during which the Tibetan government was controlled by the Kagyupas. Hostilities peaked in 1638 when the Fifth Dalai Lama invited the Mongolian army under Goshir Khan to invade Tibet. The Gelugpa and Mongol alliance was subsequently responsible for the death by decapitation of virtually all abbots from one thousand Karma Kagyu monasteries. All these monasteries were converted to the Gelugpa order by force. The Tenth Karmapa's camp came under attack and over seven thousand of his monks were slaughtered. Only Karmapa and his attendant managed to escape. The Karmapa was forced to stay in exile for the next forty years.
Two centuries later the struggle escalated further during the regency period between the Seventh and Eighth Dalai Lamas. Tenpai Goenpo, a Gelugpa minister, took the opportunity to permanently remove the Shamar Rinpoche from the religious scene in Tibet. In spite of having mediated in the war between Nepal and Tibet-China, the Ching-Emperor of China declared him a traitor and all his monasteries were forcibly converted to the Gelugpa order. An edict banning Shamarpa's future incarnations was proclaimed. Цитата: The aggressive atmosphere which had been fomented during that period triggered joyful celebrations at the Tibetan camps in Ladakh when H.H. the 16th Karmapa died in 1981. This painful incident further inflamed the mistrust between the two schools.
Вот юным графологам:
http://www.karmapa-issue.org/news/wrong_letter.htm |
|
Наверх |
|
|
КИ 3Д
Зарегистрирован: 17.02.2005 Суждений: 49315
|
№29430Добавлено: Сб 10 Фев 07, 20:52 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Из Нирваны ну никак нельзя прийти. Традиционно бодхисаттвы сознательно перерождаются с небес (Тушита раньше в моде была). Кстати, а 16-ый Кармапа чем прославился, какие-нибудь его работы остались? _________________ Буддизм чистой воды |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29432Добавлено: Сб 10 Фев 07, 20:58 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Прославился своей крутостью, способностями, любовью к птицам. Из текстов вроде были в инете только пара стихотворений. |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29435Добавлено: Сб 10 Фев 07, 21:12 (18 лет тому назад) |
|
|
|
КИ пишет: Из Нирваны ну никак нельзя прийти. Так в Нирвану и нельзя уйти. |
|
Наверх |
|
|
КИ 3Д
Зарегистрирован: 17.02.2005 Суждений: 49315
|
№29437Добавлено: Сб 10 Фев 07, 21:33 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Цитата: Прославился своей крутостью, способностями, любовью к птицам. Способности были просто так, или он ими сделал что-то крутое и полезное?
Цитата: Из текстов вроде были в инете только пара стихотворений. Может остальное спрятано и скрывают. _________________ Буддизм чистой воды |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29446Добавлено: Сб 10 Фев 07, 22:29 (18 лет тому назад) |
|
|
|
КИ пишет: Цитата: Прославился своей крутостью, способностями, любовью к птицам. Способности были просто так, или он ими сделал что-то крутое и полезное? Сидхами всякими.
КИ пишет: Цитата: Из текстов вроде были в инете только пара стихотворений. Может остальное спрятано и скрывают. Надо поискать. |
|
Наверх |
|
|
КИ 3Д
Зарегистрирован: 17.02.2005 Суждений: 49315
|
№29447Добавлено: Сб 10 Фев 07, 22:32 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Ну не только ведь демонстрировал, как фокусник? _________________ Буддизм чистой воды |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29449Добавлено: Сб 10 Фев 07, 23:00 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Цитата: Ну не только ведь демонстрировал, как фокусник? Не понял.
Он еще был важной политической фигурой, как кстати написано на той странице. Противостоял попытке правительства в изгнании объеденить все школы в одну. Не зря же там написано, что в Ладаке прадзновали его смерть.
Еще Оле говорил, что у него была способность не попадать во всякие сомнительные заварушки и не быть использованым в сомнительных целях.
Ответы на этот пост: V01d |
|
Наверх |
|
|
КИ 3Д
Зарегистрирован: 17.02.2005 Суждений: 49315
|
№29450Добавлено: Сб 10 Фев 07, 23:12 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Политик, администратор - это как бы не очень дхармично, мало ли политиков. Мне то интересно, чем он велик, кроме имиджа. Вот если бы про этого великого гуру не было известно, что он Кармапа, чем бы он был известен? _________________ Буддизм чистой воды |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№29452Добавлено: Сб 10 Фев 07, 23:17 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Политик не обязательно администратор. Просто влиятельная политическая фигура. Он фактически отстаивал интересы остальных трех школ, когда их хотели слить в Гелук.
Цитата: Вот если бы про этого великого гуру не было известно, что он Кармапа, чем бы он был известен? Но он же Кармапа. |
|
Наверх |
|
|
КИ 3Д
Зарегистрирован: 17.02.2005 Суждений: 49315
|
№29454Добавлено: Сб 10 Фев 07, 23:26 (18 лет тому назад) |
|
|
|
Имя делает человека? Имидж всё.. ? _________________ Буддизм чистой воды |
|
Наверх |
|
|
test 一心
Зарегистрирован: 18.02.2005 Суждений: 18706
|
№34833Добавлено: Вт 05 Июн 07, 21:02 (18 лет тому назад) |
|
|
|
В марте было обновление январской новости о встрече Шамарпы и Оргьен Тринлей Римпоче.
http://www.shamarpa.org/letters/ut-07/index.htm
Изменения:
было: During the meeting, I observed clearly that Orgyen Trinley Rinpoche’s intention for having the meeting was to put a stop to the misuse of his name by individuals for their personal interests. He was confident that this meeting would bring peace in the Kagyu School in general and thus help in flourishing Buddha Dharma.
This meeting has created a basis to re-unite all in the Dharma Sangha. Therefore, such an initiative should be appreciated by all. стало: During the meeting, I observed and understood that clearly, Orgyen Trinley Rinpoche’s objective in meeting with Shamar Rinpoche was not because he was eager to go to Rumtek Monastery, nor was it to gain control of the monastery. Rather, it appears that Orgyen Trinley Rinpoche, who is now an adult, has come to realize that some of his own people, the so-called fighters on his behalf, are actually misusing his name and position for their own selfish goals. Orgyen Trinley Rinpoche expressed his strong distaste at their negative activities, which have violated the peace in the dharma communities.
At the same time, Orgyen Trinley Rinpoche recognized that it was important to meet Shamar Rinpoche. The two of them working together, would be able to restore peace to the dharma communities.
Therefore, I ask every one of you to please guard against those people who have created, and are still creating the negative obstacles in the dharma communities. I request each and every well-wisher to please support both Shamar Rinpoche, and Orgyen Trinley Rinpoche to help fulfill their wishes to restore harmony among the dharma followers. Please give them your support not through feelings of the heart, but by sound judgment of the overall situation. (Выделено что было в старом письме.) |
|
Наверх |
|
|
Тред сейчас никто не читает.
|
|